Translate

lördag 8 mars 2014

Odlings säsongen är här

Nu kör vi i gång vårens projekt. Mike har snart satt 100 frön med tobak. I år kör har på många Alida frön från förra årets blommor samt lite färre Kessu en finsk superstark rackare som är ny för i år. Rustica vi hade förra året gav rätt små blad så den struntar vi i.

Tanten Liisa sätter hänglobelia och flitigaLisa i blomlådorna för att ha utanför köksfönstret.

I matväg har vi bara petat ner ett par chili och paprika frön än så länge. Krokusen, tusensköna och snödropparna blommar för fullt där ute i rabatten så det är lätt att glömma bort att det bara är början på mars fortfarande.

Om en vecka är bebis beräknad så han kommer när som helst nu. Sista dagarna har jag ägnat mig åt att snickra skötbord till badkaret. Sista målningen är gjord på den och den står i blåsten och torkar.
Dessvärre har jag två sjuka barn bredvid mig i soffan så för min del får bebis gärna stanna i magen ett par dagar till så systrarna hinner krya på sig först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar