Translate

fredag 18 oktober 2013

ledig fredg

Ledig fredag i schemat och jag och barnen dräller runt hemma. I våras hade vi väldigt problem med loppor. Katterna hade med dem in och det kröp i sängen o  soffan där de legat. Och det bet oss något fruktansvärt, röda prickar över hela benen som jag och Lo speciellt kliade på tills de blödde. Vi tog kattrackarna till veterinären och de fick starka medel men inget hjälpte. Till slut skickade vi ett prov till SVA och fick artbestämning på dem och fick reda på att det var fågelloppor. Efter att jag spritat golven hemma, tvättat alla textilier en vända till och tvingat katterna att bada och vara inne i ett par veckor blev vi av med dem. 

Nu kommer Snigel (min ståtliga hankatt) in med dem igen så idag har vi badat kisse som blir så ynklig så av att tvätta sig.



Jag har även börjat sy på en snuttefilt till bebisen. Hittade bommulstrikå tyger på Susilo och ska göra en mössa i samma tyg. Det är kul tyg att sy i för det är så mjukt och härligt men blir galen på att det rullar ihop sig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar