Translate

fredag 11 oktober 2013

Ut o rör på fläsket

Då jag fått en hel del prematura sammandragningar är jag ordinerad vila en vecka. I två dagar har jag suttit still och jobbat med den här bloggen men nu skiner solen och det är dags att gå ut och röra på mig lite för att se vad som händer.
Hönorna fick höstlöv att bada i, en riktig hönsfavorit. Det är mycket roligare att rafsa löv när de kommer till användning och att någon blir glad över dem.

Tog med mig Doris och Flora på en promenad ut på "udden" en liten skogsdunge precis intill vår tomt. Det är riktig ren och skär lycka när de får komma ut från deras fängelse i hagen. De klättrar i träd, hoppar på stenar och gör riktiga springrace med bocksprång.
Undra vad grannen tycker om
att getterna smakar på hans åker...
Flora äter hetsigt av allt hon ser



1 kommentar:

  1. Vilka söta! Ser framemot att se fler bilder på dem...

    SvaraRadera